Case study: KIS Zuid

KIS Zuid (voorheen Primoteq) is klant van het eerste uur bij Marketcall. De samenwerking is gestart in 2014 en loopt nog altijd met groot succes door. Ze maken gebruik van onze dienst B2B telemarketing. Op deze pagina vertellen we hoe de samenwerking tot stand is gekomen en wat het heeft opgeleverd voor KIS Zuid.

Ontdek zelf wat B2B telemarketing en onze andere diensten voor uw bedrijf kunnen betekenen. Neem gerust contact op voor een kennismaking!

Gelijk een klik bij de eerste afspraak

KIS Zuid is gespecialiseerd in inspectie en onderhoud van kranen en hijsmiddelen, en staat bekend als een betrouwbare servicepartner in de hijs- en heftechniek. Toen we in 2014 het eerste gesprek voerden, ontstond er meteen een klik. We kwamen precies op het juiste moment met elkaar in contact. KIS Zuid was op zoek naar nieuwe klanten en had destijds een mooie lijst samengesteld om potentiële leads te benaderen.

De buitendienstmedewerkers zagen enorm op tegen koud bellen. Ze praten graag over techniek, maar tijdens telefoongesprekken werkt dit niet. Het is belangrijk om het gelijk over de voordelen te hebben. En dit is nu precies de meerwaarde wat wij kunnen bieden. We beschikken over drie belangrijke voordelen die KIS Zuid zelf niet heeft: tijd, zin en kwaliteit om te bellen. Doordat we mooie afspraken voor dit bedrijf realiseren, is het inschakelen van een telemarketingbureau voor hen kostenefficiënter dan zelf bellen. Bovendien kunnen de buitendienstmedewerkers blijven doen wat zij leuk vinden én goed in zijn.

Neem contact op

Benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers staan u graag te woord. Meld u aan voor onze brochure met hierin alle informatie over onze dienstverlening.


Onze werkwijze

Hoe zijn we te werk gegaan bij deze opdracht? Net zoals bij elke andere opdracht beginnen we met het maken van een analyse en het invullen van een checklist. Hierbij is de invulling van de doelgroep het belangrijkst. KIS Zuid weet heel goed met wie ze in gesprek willen komen. Ze hebben een duidelijk beeld van hun doelgroep en wie ze willen bereiken. Bij de bedrijfsanalyse komen ook de volgende zaken ter sprake: de unieke verkoopargumenten (USP’s) en de marketing- en verkoopdoelen. Op basis van deze analyse maken we een gedegen actieplan en effectieve belscripts.

Met KIS Zuid hebben we afspraken gemaakt voor twee afdelingen: hijs- en heftechniek en bewerkingstechniek. We zijn gestart met het bellen van 1000 adressen, verdeeld over beide afdelingen.

De resultaten: ratio tussen 1 op 10 en 1 op 20

We houden de resultaten bij in tussentijdse rapportages. Hiermee kijken we continu aan welke knoppen we moeten draaien voor een optimaal resultaat. Dankzij de tussentijdse rapportages heeft het gebruik van telemarketing het grote voordeel dat het resultaat heel inzichtelijk en concreet is.

Door bijvoorbeeld de uitval ook te monitoren zien we duidelijk waar de kansen liggen en wat we beter kunnen laten zitten. Dit heeft geleid tot een toename van het aantal afspraken en opdrachten. Zo hebben we voor de afdeling bewerkingstechniek voor ruim 30% van de adressen een bezoekafspraak weten te behalen.

 

Uit de rapportages blijkt dat KIS Zuid consistent goede resultaten behaald, met een ratio tussen de 1 op 10 en 1 op 20. Hierdoor kan het bedrijf nauwkeurig de kosten per afspraak en de opbrengsten berekenen. KIS Zuid gaat voor een structurele onderstroom van afspraken, zodat de buitendienstmedewerkers ook voldoende tijd hebben voor een goede opvolging en andere zaken.

Het vertrouwen van KIS Zuid in Marketcall is gegroeid, doordat we afspraken weten te maken bij bedrijven waar het KIS Zuid zelf niet was gelukt om binnen te komen. Een jaar na de start van de samenwerking hebben ze al een grote opdracht binnengehaald, waar ze anders geen kans op hadden gehad.

Mag koude acquisitie nog anno 2023?

In de toekomst

De samenwerking met KIS Zuid verloopt al negen jaar naar volle tevredenheid van beide partijen en is nog lang niet ten einde. We hebben afgesproken dat we in 2024 weer volop gaan bellen. Waarbij het doel is te zorgen voor afspraken waar veel potentiële omzet in zit voor KIS Zuid.

Klinkt dat goed in de oren?

"*" geeft vereiste velden aan

Vul dan hieronder uw gegevens in

Brochure
Contact opnemen
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.